مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 22:152021-12-07پزشكي

تاثیر قابل توجه واکسن کووید-19 بر بیماران مبتلا به سرطان


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی، تاثیر واکسن های کووید-19 را بر بیماران مبتلا به سرطان مورد ارزیابی قرار دادند و تاثیر آن را مشاهده کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیوز مدیکال نت، یک بررسی سراسری روی کهنه سربازان مبتلا به سرطان نشان می دهد که واکسن های کووید-19 مبتنی بر آران ای پیام رسان، در پیشگیری از بروز ابتلا به این بیماری در بیشتر افراد مبتلا سرطان مؤثر هستند.

پژوهشگران دریافتند که برخی از بیماران واکسینه شده، از جمله بیمارانی که درمان هایی را دریافت کرده اند که سیستم ایمنی آنها را شش ماه پیش از واکسیناسیون سرکوب می کند، طی مدت بررسی، کمتر از همتایان خود در برابر ابتلا به کووید-19 محافظت می شوند.

سو یو وو (Tsu-Yu Wu)، پژوهشگر دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد (Stanford Medicine) و از اعضای این گروه پژوهشی گفت: ما می دانیم که به طور کلی، بیماران مبتلا به سرطان و کووید-19، نتایج ضعیفی را نشان می دهند.

هدف ما شناسایی کردن بیمارانی بود که ممکن است از مداخلات اضافی مانند واکسن تقویت کننده سود ببرند یا باید با مداخلات پیشگیرانه مانند داروهای ضد ویروسی خوراکی یا روش های مبتنی بر پادتن مونوکلونال درمان شوند.

یافته اصلی پژوهش ما این است که واکسیناسیون کووید-19، راهی موثر برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری در بیشتر افراد مبتلا سرطان اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر قابل توجه واکسن کووید-19 بر بیماران مبتلا به سرطان

تاثیر قابل توجه واکسن کووید-19 بر بیماران مبتلا به سرطان