مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 21:152021-12-07سياسي

نماینده ایران در سازمان ملل نسبت به سرقت نفت ایران در دریا هشدار داد


سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با بیان اینکه از سال گذشته شاهد پدیده سرقت نفت ایران در دریا هستیم، نسبت به تداوم چنین سیاست های خطرناکی هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل درباره اقیانوس ها و حقوق دریاها، به تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد تعدادی از موضوعات مرتبط با دستور جلسه پرداخت.

وی افزود: ضمن یادآوری اهمیت کنوانسیون 1982 سازمان ملل متحد در مورد حقوق دریاها به عنوان چارچوب حقوقی کلی برای فعالیت در اقیانوس ها و دریاها و همچنین با اذعان به جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور امضا کننده برجام این کنوانسیون (و نه عضو آن)، دولت ایران معتقد است چنین کنوانسیونی نمی تواند به عنوان تنها چارچوب موجود قانونی حاکم بر فعالیت های انجام شده در اقیانوس ها و دریاها تلقی شود.

ارشادی بیان کرد: بنابراین، انتظار می رود هرگونه مذاکره درمورد قطعنامه های مرتبط با اقیانوس ها و دریاها، دربردارنده موضع و ملاحظات طرف های غیرعضو کنوانسیون صدرالاشاره نیز باشد.

چنین چشم انداز فراگیری می تواند به تعامل سازنده بین تعداد بیشتری از کشورها در حمایت از قطعنامه های مزبور منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده ایران در سازمان ملل نسبت به سرقت نفت ایران در دریا هشدار داد

نماینده ایران در سازمان ملل نسبت به سرقت نفت ایران در دریا هشدار داد