مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 20:552021-12-07اجتماعي

ارومیه جزو 10شهر کشور ازنظر آلودگی هوا/ ترمینال شهرستان به خارج از شهر انتقال یابد


ارومیه گرچه جز شهرهای صنعتی نمی باشد ولی از نظر آلودگی هوا در میان 10 شهر کشور قرار دارد که از دلایل آن ساخت و ساز های غیراصولی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، مرتضی منافی عصر سه شنبه در کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: ارومیه گرچه جز شهرهای صنعتی نمی باشد ولی از نظر آلودگی هوا در میان 10 شهر کشور قرار دارد و باید با همکاری  و همدلی لازم ارگان ها و ادارات متولی و فعال در حوزه محیط زیست  این آلودگی  را کاهش دهیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: متاسفانه اقدامات لازم برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های ضروری برای اخذ معاینه فنی در بین شهروندان به نحو شایسته صورت نگرفته است که می توان با همکاری های صداسیما، پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی این امر اقداماتی صورت گیرد.

منافی تصریح کرد: در آمارهای کل کشور شهر ارومیه در تعداد خودرو و ترافیک شهری جزء 10 شهر اول کشور بوده و این امر نقش مهمی در آلودگی هوا دارد که لازم است مراکز معاینات فنی نظارت های بیشتر در مقوله  تست خودروها داشته باشند و تجهیزات خود را در این زمینه پیشرفته تر و بروزتر کنند .

  وی عنوان کرد: باید انتقال پایانه مسافربری شهرستان  برای کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا  به خارج شهر در اولویت امور مربوط به حوزه حمل و نق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارومیه جزو 10شهر کشور ازنظر آلودگی هوا/ ترمینال شهرستان به خارج از شهر انتقال یابد

ارومیه جزو 10شهر کشور ازنظر آلودگی هوا/ ترمینال شهرستان به خارج از شهر انتقال یابد