مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 14:002021-12-07پزشكي

تزریق کنندگان آسترازنکا و اسپوتنیک تا دو هفته امکان اهدای خون ندارند


مدیرکل انتقال خون استان کرمان، با تأکید بر اینکه افراد مبتلا به کرونا یک ماه پس از بهبودی امکان اهدای خون دارند، افزود: افرادی که واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک تزریق کرده اند تا دو هفته پس از واکسیناسیون امکان اهدای خون ندارند.

- ایسنا/کرمان مدیرکل انتقال خون استان کرمان، با تأکید بر اینکه افراد مبتلا به کرونا یک ماه پس از بهبودی امکان اهدای خون دارند، افزود: افرادی که واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک تزریق کرده اند تا دو هفته پس از واکسیناسیون امکان اهدای خون ندارند.

ایرج شکوهی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: در حال حاضر در گروه خونی O منفی، O مثبت و A کمبود داریم زیرا تعداد عمل های جراحی در استان افزایش پیدا کرده، از طرفی کوتاهی روزهای پاییز و زمستان و هوای سرد نیز سبب کاهش تعداد مراجعین شده است؛ همچنین بیش از 1500 بیمار هموفیلی و تالاسمی نیازمند به خون در استان وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان اضافه کرد: تزریق باقی واکسن ها در صورتی که فرد علائمی نداشته باشد، تداخلی با اهدای خون ندارد، در غیر این صورت باید پس از رفع علائم مراجعه کند.

وی ضمن تقاضا از مردم استان کرمان به جهت مراجعه برای اهدای خون عنوان کرد: یک پایگاه در بلوار 22 بهمن شهر کرمان از ساعت 7:30 لغایت 19:30 به صورت مستمر فعال است؛ همچنین 4 پایگاه انتقال خون در شهرستان ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق کنندگان آسترازنکا و اسپوتنیک تا دو هفته امکان اهدای خون ندارند

تزریق کنندگان آسترازنکا و اسپوتنیک تا دو هفته امکان اهدای خون ندارند