مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 13:352021-12-07پزشكي

تاخیر در دریافت دوز دوم، اثربخشی واکسن را از بین می برد


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آمار بالای تاخیری برخی شهرستان ها در تزریق دوز دوم، گفت: اگر این روند در تاخیر دریافت دوز دوم ادامه یابد مانند این است که واکسیناسیونی انجام نداده ایم و عملا واکسن اثربخشی و کارایی خود را از دست می دهد.

- ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آمار بالای تاخیری برخی شهرستان ها در تزریق دوز دوم، گفت: اگر این روند در تاخیر دریافت دوز دوم ادامه یابد مانند این است که واکسیناسیونی انجام نداده ایم و عملا واکسن اثربخشی و کارایی خود را از دست می دهد.

دکتر سید محمد علوی در نشست قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا که امروز (16 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به استنادات علمی که وجود دارد، نباید به این شرایطی که به شدت ناپایدار است اعتماد کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: برخی فکر می کنند زمانی که یکی دو نوبت واکسن تزریق کردند، همه چیز تمام شده است، گاهی مسئولان نیز در جلسات ماسک خود را برمی دارند که این موارد پیغام بدی برای مردم دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در دنیا موج جدیدی از کرونا شکل گرفته است بنابراین خواه ناخواه مدتی پس از آن، ما نیز به این موج دچار می شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاخیر در دریافت دوز دوم، اثربخشی واکسن را از بین می برد

تاخیر در دریافت دوز دوم، اثربخشی واکسن را از بین می برد