مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 12:202021-12-07اقتصادي

8 محصول «ایران ساخت» به توسعه فناوری سامانه نمک زدایی کمک کرد


کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری اعلام کرد طی 100 روز اخیر 8 محصول و پروژه در حوزه آب کاربردی شده است.

- به نقل از معاونت علمی و فناوری، کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست، از ارتقای بهره وری از آب و خاک و حل بحران های زیست محیطی حمایت می کند.

این کارگروه علاوه بر مجموعه فعالیت های خود، در 100 روز گذشته، پروژه هایی را به انجام رسانده است.

از جمله این پروژه ها، اتمام مراحل مطالعه و اکتشاف چاه ژرف در منطقه سیستان با اتمام حفاری بهره برداری از چاه به عمق 1800 متر و نصب و راه اندازی پمپ درون چاهی ساخت شرکتهای دانش بنیان و پمپاژ آب به میزان 40 لیتر بر ثانیه هستند.

توسعه فناوری ساخت قطعه براکت برای قفس های پرورش ماهی و رونمایی از اولین مزرعه بومی پرورش ماهی در قفس در دریا با ظرفیت 375 تن تولید در هر دوره در جزیره قشم از دیگر اقدامات شاخص این کارگروه به شمار می رود.

این کارگروه در قزوین، پروژه توسعه فناوری و بومی سازی بازیافت پسماندهای الکترونیک و استحصال فلزات گران بها را به انجام رسانده است.

همچنین بومی سازی و توسعه فناوری غشای سرامیکی سیلیکون کارباید و رونمایی از نخستین تصفیه خانه مجهز به این محصول برای رفع کدورت آب منطقه نیز از دیگر اقدامات کارگروه برای 100 سال اخیر در قزوین به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 محصول «ایران ساخت» به توسعه فناوری سامانه نمک زدایی کمک کرد

8 محصول «ایران ساخت» به توسعه فناوری سامانه نمک زدایی کمک کرد