مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 11:252021-12-07سياسي

ضرورت جلب مشارکت مردم در تحقق پیشرفت اجتماعی


رییس اندیشکده امور اجتماعی، جمعیت و نیروی انسانی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: مردم تنها در یک صورت می توانند در اجرای سند الگو، رسالت معناداری ایفا کنند و آن وقتی است که سازمان دهی شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدحسین پناهی اظهار کرد: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و تدابیر مربوط در فضایی علمی- ارزشی تدوین شد و وقتی برای اجرا وارد فرایند سیاسی و اجرایی کشور شود، تابع روندها و نیروهای ساختاری و سیاسی حاکم بر آن خواهد بود.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: در این نظام دیوان سالاری، دولتی ضعیف و ناکارآمد، با کارشناسان محافظه کار و عادت کرده به وضع موجود، به همراه ویژگی های ساختاریِ مانند وابستگی نظام به مسیر گذشته و مقاومت در برابر تغییر و نوآوری، باعث می شود بدون توجه به ویژگی های نوآورانه الگو، آیین نامه های اجرایی دیوان سالارانه و یک دستی برای کل کشور بدون در نظر گرفتن شرایط بسیار متنوع و متفاوت و بدون مشارکت دادن مردم در این فرایند تدوین شود.

رییس اندیشکده امور اجتماعی، جمعیت و نیروی انسانی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت افزود: در سطح عملیاتی نیز مجریان محلی و جمعیت هدف با تمایل به رفتن راه معمول گذشته و نیز سازش با قدرتمندان محلی و شرایط محیطی، در برابر اجرای آیین نامه های جدید و متفاوت مقاومت می کنند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت جلب مشارکت مردم در تحقق پیشرفت اجتماعی

ضرورت جلب مشارکت مردم در تحقق پیشرفت اجتماعی