مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 09:302021-12-07اقتصادي

تامین برق تاسیسات نفت و گاز از نیروگاه های خصوصی


شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب موفق شد برای نخستین بار برق مورد نیاز تعدادی از تاسیسات نفت و گاز خود را از طریق عقد قرارداد دوجانبه با نیروگاه های خصوصی تأمین کند.

- غلامرضا نورانی مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این خبر اظهار کرد: این قرارداد طبق مصوبه هیات وزیران و همچنین ابلاغ وزیر نیرو مبنی بر الزام تامین برق کلیه مشترکین برق با قدرت قراردادی بیش از 5 مگاوات به یکی از روش های خرید انرژی از بازار بورس انرژی، عقد قرارداد دوجانبه با عرضه کنندگان (نیروگاه های) خصوصی یا احداث نیروگاه اختصاصی به امضا رسید.

وی افزود: بر این اساس شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به عنوان یکی از 5 شرکت بهره بردار زیر مجموعه مناطق نفتخیز جنوب با طی مراحل مختلف کار و انجام بررسی های فنی، اقتصادی، مالی و حقوقی و عقد قرارداد دوجانبه با نیروگاه های خصوصی، 4 مگاوات از برق مورد نیاز تاسیسات خود را تامین کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، نورانی گفت: تامین برق از طریق قراردادهای دوجانبه باعث کاهش قابل ملاحظه هزینه های تامین انرژی الکتریکی (کاهش بیش از 50 درصد) در مقایسه با تامین انرژی الکتریکی از وزارت نیرو با قیمت بازار عمده فروشی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین برق تاسیسات نفت و گاز از نیروگاه های خصوصی

تامین برق تاسیسات نفت و گاز از نیروگاه های خصوصی