مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 09:252021-12-07سياسي

چرا «سپهر دانش» ایجاد شد؟


در لغت نامه دهخدا معنی جالبی برای واژه «علم» وجود دارد.

مرحوم علی اکبر دهخدا، این استاد و ادیب توانا، علاوه بر معانی مختلفی که برای «علم» دارد، - در لغت نامه دهخدا معنی جالبی برای واژه علم وجود دارد.

مرحوم علی اکبر دهخدا، این استاد و ادیب توانا، علاوه بر معانی مختلفی که برای علم دارد، در جایی آن را به چیره شدن در نبرد نیز تعبیر کرده است.

تعبیری که شاید انسان را ناخودآگاه به یاد نبرد میان آگاهی و نادانی و یا روشنایی مقابل تاریکی می اندازد؛ اما به راستی پیروز این نبرد انتزاعی که از بدو پیدایش انسان و یا حتی خلقت، تاکنون وجود داشته است، کیست؟ و غنیمت و یادگاری پیروزی های آن چیست؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علم یا دانش به معنای مجموعه دانسته هایی است منسجم و روشمند درباره یک موضوع، که در بسیاری از موارد وقتی کاربردی می شوند شکل تکنولوژی یا همان فناوری را پیدا می کنند.

در واقع علم یا دانش با فناوری در مسیر توسعه خود همگرایی هایی را با یکدیگر تجربه می کنند و لزوما همیشه نیز به این معنا نیست که علم و فناوری هر دو در یک مسیر گام برمی دارند، بلکه در ماهیت و اهداف خود دو مفهوم متفاوت هستند.

در واقع، علم را می توان جستجوی قوانین موضوعی حاکم بر پدیده های طبیعی، بدون توجه به کاربردهای اقتصادی آن دانست، در حالی که فناوری یا تکنولوژی، کاربرد مستقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا «سپهر دانش» ایجاد شد؟

چرا «سپهر دانش» ایجاد شد؟