مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 09:102021-12-07سياسي

نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور ابلاغ شد


نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور که در جلسه اخیر شورای عالی پدافند غیرعامل کشور به تصویب رسیده با امضای سرلشکر باقری جهت اجرا، ابلاغ شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور که در پنجاه و ششمین جلسه شورای عالی پدافند غیرعامل کشور به تصویب رسیده است با امضای سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیرو های مسلح جهت اجرا، ابلاغ شد.

بنابراین گزارش، تهدیدات زیستی همواره وجود داشته و سابقه استفاده از سلاح های زیستی به عنوان جنگ افزار به قدمت انسان و نزاع های بشری می رسد، اما با توجه به پیشرفت های علوم زیستی، به همان نسبت که درمان بیماری ها گسترش یافته است، استفاده از این علوم برای تولید عوامل مرگبار زیستی به عنوان سلاح افزایش یافته است.

در واقع هرگونه استفاده از عوامل زیستی که موجب تضعیف و نابودی سرمایه های انسانی یا آسیب های اقتصادی از طریق تخریب و نابودی محصولات کشاورزی، گیاهی، دام و طیور، آب آشامیدنی، صنایع غذایی و محیط زیست در کشور شود و ثبات و امنیت جامعه را به خطر اندازد تهدید زیستی محسوب می شود.

با توجه به تجربه کرونا و احتمال تداوم تهدیدات زیستی در دنیا ضرورت بازسازی ساختار پدافند زیستی کشور به منظور افزایش توان دفاع زیستی کشور و ساماندهی ساختار های عملیاتی پدافند زیستی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور ابلاغ شد

نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور ابلاغ شد