مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 08:202021-12-07پزشكي

ترکیب واکسن های کرونا ایمنی موثرتری دارد


دانشمندان انگلیسی می گویند تزریق دو دوز متفاوت واکسن کرونا می تواند باعث ایجاد پاسخ ایمنی بهتر در بدن شود.

- جی پلاس، بیش از یک سال از کشف واکسن کرونا می گذرد و مقامات بهداشتی امیدوارند با این یگانه سلاح بتوانند به همه گیری کووید 19 پایان بخشند.

به جز واکسن شرکت جانسون اند جانسون که به صورت تک دوز مورد استفاده قرار می گیرد، سایر واکسن های موجود به صورت دو دوز تزریق، عمل می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ یکی از سوالات رایجی که همواره درباره تزریق واکسن کرونا وجود دارد این است که آیا می توان این واکسن ها را با یکدیگر تلفیق کرد به طوری که برای مثال دوز نخست را از واکسن یک شرکت و دوز دوم را از واکسن شرکتی دیگر بهره برد؟ در ابتدا مقامات بهداشتی این موضوع را رد می کردند، زیرا روش علمی تولید این واکسن ها با یکدیگر تفاوت داشت.

برای مثال، واکسن شرکت فایزر و شرکت مدرنا بر پایه فناوری mRNA طراحی شده بود و واکسن شرکت های دیگر از فناوری های دیگر پیروی می کرد.

با این حال، تحقیقات جدید دانشمندان انگلیسی نشان می دهد تلفیق واکسن های موجود کرونا می توانند اثربخشی آن ها را افزایش دهد.

یک مطالعه گسترده درباره تلفیق واکسن های آسترازنکا و فایزر با واکسن مدرنا 9 هفته پس از دریافت دوز نخست نشان می دهد این امر باعث ایجاد پاسخ ایمنی مناسب تر و بهتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیب واکسن های کرونا ایمنی موثرتری دارد

ترکیب واکسن های کرونا ایمنی موثرتری دارد