مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 08:102021-12-07پزشكي

روند درمان یک قلاده پلنگ زخمی


این قلاده پلنگ نر که بین هشت تا 9 سال سن دارد و بالغ است طی هفته گذشته با وضعیت زخمی از ناحیه سر در نزدیکی روستای ژرف شهرستان کلات در ارتفاعات هزار مسجد پیدا شد و برای طی روند درمانی و انجام آزمایشهای تشخیصی به دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد منتقل شد.

با توجه به انجام روند تشخیص درمان توسط متخصصان و انجام آزمایشهای لازم مشخص شداین گونه ارزشمند از ناحیه سر دچار ضربه شدید و شکستگی شده است و همچنین بدنش را عفونت زیادی در بر گرفته است لذا طبق پروتکلهای کنترل عفونتها، درمان آنتی بیوتیک و سرم تراپی برایش انجام شد.

این پلنگ از دو روز قبل، یکشنبه 14آذر به باغ وحش وکیل آباد مشهد منتقل شده و دچار عدم هوشیاری و بی پاسخی به محرکات محیطی است که ناشی از ضربه شدید به ناحیه سر و عفونت بدنش است.

آمار دقیقی از وضعیت حضور پلنگ در خراسان رضوی وجود ندارد اما شواهد نشان می دهد که این استان جزء نخستین استانهای کشور از نظر حضور این گونه ارزشمند است و تعداد پلنگهای موجود در استان بین 60 تا 70 قلاده تخمین زده می شود.

منطقه هزار مسجد یکی از مناطق حفاظت شده استان خراسان رضوی با وسعتی حدود 112 هزار و 714هکتار با سیمای کوهستانی و صخره ای واقع در شمال شرقی مشهد است و از گونه های جانوری مهم در منطقه گرگ، قوچ، میش و پلنگ را می توان نام برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند درمان یک قلاده پلنگ زخمی

روند درمان یک قلاده پلنگ زخمی