مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 07:352021-12-07پزشكي

تغذیه مناسب برای مواقع آلودگی هوا چیست؟


متخصص طب ایرانی با تاکید بر اینکه باید در ایام الودگی هوا از خوردن غذاهای دیرهضم و سنگین خودداری کرد گفت: خوردن غذاهای سبک مثل سوپ و آش ساده توصیه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، ناصر رضایی پور متخصص طب ایرانی درباره تغذیه مناسب در مواقع آلودگی هوا گفت: از خوردن غذاهای غلیظ کننده خون و مواد بدنی و سودا زا و دیرهضم و سنگین و مضر برای گوارش و کبد باید پرهیز کرد.

به عنوان مثال می توان به غذاهایی همچون آش رشته و شله قلمکار، حلیم، کله پاچه، فست فودها و غذاهای چرب و فرآوری شده، سوسیس و کالباس، لازانیا، ماکارونی، پنیر پیتزا و قارچ و کنسرو و نوشابه ها اشاره کرد.

وی توصیه کرد: به جای غذاهای سنگین می توان غذاهای سبک ایرانی مثل سوپ و آشی که در آن از جو و برنج در کنار سبزی فراوان، شلغم و هویج رنده شده و کمی چاشنی ترش مثل زرشک و آلوبخارا و تمبر هندی استفاده شده را مصرف کرد.

همچنین زرده تخم مرغ عسلی، فرنی، شله زرد، حریره بادام و شیربرنج هم غذاهای سبکی هستند که استفاده از آنها موجب تولید مواد خوب در بدن می شود.

این متخصص طب ایرانی توصیه کرد: در مصرف سالادها باید احتیاط شود و تا جاییکه ممکن است پیش از غذا خورده شوند و همراه غذا خورده نشوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه مناسب برای مواقع آلودگی هوا چیست؟

تغذیه مناسب برای مواقع آلودگی هوا چیست؟