مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 06:452021-12-07اقتصادي

ورود سالانه 70 میلیون مترمکعب پساب استاندارد به پیکره دریاچه ارومیه


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر با تخصیص حدود 60 درصد از اعتبارات مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه سالانه حدود 70 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به پیکره دریاچه ارومیه سرازیر می شود.

- لطیف خوش سیرت در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در راستای تصمیمات ستاد احیای دریاچه ارومیه با هدف انتقال سالانه  105 میلیون مترمکعب پسآب استاندارد به پیکره دریاچه ارومیه، در سال 1394 طرح های شرکت آب و فاضلاب در قالب 12پروژه، 9 شهر حوضه دریاچه ارومیه به این شرکت اعلام شد.

وی تصریح کرد: این طرح ها شامل افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب به میزان 42 میلیون متر مکعب در سال، ارتقای تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای حوزه آبریز به میزان 63 میلیون متر مکعب در سال، احداث شبکه جمع آوری فاضلاب فرعی، اصلی و خط انتقال به طول 1100 کیلومتر، احداث ایستگاه پمپاژ  در قالب 30 واحد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به محدودیت در اعتبارات مصوب و تخصیص یافته و اولویت بندی به عمل آمده در طرح های احیای دریاچه ارومیه در سال های اخیر تنها 2 طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب ارومیه و خط انتقال پساب تصفیه خانه در اولویت قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود سالانه 70 میلیون مترمکعب پساب استاندارد به پیکره دریاچه ارومیه

ورود سالانه 70 میلیون مترمکعب پساب استاندارد به پیکره دریاچه ارومیه