مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 06:202021-12-07اقتصادي

اجرای عملیات حفاظتی در 106 هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان


رییس اداره توسعه فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در سال 1400 حدود 106 هزار هکتار عملیات کشاورزی حفاظتی در استان انجام شده است.

- ، مهدی جهانگیری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحران آب و فرسایش های بادی و آبی و خاک به یک مسئله اساسی و مهم تبدیل شده و نمی توان از آن به سادگی عبور کرد؛ چرا که زندگی بشر بر روی کره خاکی به این عوامل بستگی دارد، گفت: بالغ بر 7 درصد از فرسایش خاک جهان در ایران اتفاق می افتد و گرد و غبار و ریزگردها گواه این است.

وی با بیان اینکه در ایران بهره وری آب بسیار پایین و تبخیر و تعرق بسیار بالا است، تشریح کرد: یکی از دلایل اصلی این بحران استفاده نامناسب از ماشین های کشاورزی به خصوص ادوات خاکورزی و تیمار نامناسب بقایای گیاهی و سوزاندن آنها است.

رییس اداره توسعه فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه به همین دلیل خاک ایران به شدت از مواد آلی فقیر شده اند، خاطرنشان کرد: بنابر این تنها راه برون رفت از این بحران بهبود ساختمان خاک و افزایش ماده آلی آن به وسیله سیستم های کشاورزی حفاظتی اصولی است.

جهانگیری ادامه داد: کشاورزی حفاظتی دارای سه اصل بنیادین است؛ استفاده از ماشین های نوین کشاورزی، مدیریت بقایای گیاهی و مدیریت تناوب زراعی که استان همدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای عملیات حفاظتی در 106 هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان

اجرای عملیات حفاظتی در 106 هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان