مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 05:302021-12-07اقتصادي

ضرورت ارتقای آموزش و ترویج تولید برنج در گیلان از طریق رسانه ها


با تغییر نسل کشاورزان و تعداد زیاد بهره برداران، برای تولید برنج آموزش و ترویج از طریق رسانه ها بیش از پیش باید انجام شود.

- ایسنا/گیلان رییس موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: با تغییر نسل کشاورزان و تعداد زیاد بهره برداران، برای تولید برنج آموزش و ترویج از طریق رسانه ها بیش از پیش باید انجام شود.

مریم حسینی در گفت و گو با ایسنا در خصوص تدابیری که برای کمبود آب در کشت برنج اندیشیده شده است، گفت: رقم کیان برنج متحمل به خشکی معرفی شده و کشت این رقم در سال جاری به صورت پایلوت انجام شده و در سال زراعی آینده در سطح وسیع تر توسعه می یابد.

وی افزود: علاوه بر کشت ارقام متحمل به خشکی، کشت ارقام زودرس، رعایت تقویم زراعی متناسب با آب در دسترس و انجام توصیه های به زراعی می تواند به پایداری تولید منجر شود.

موسسه تحقیقات برنج کشور در 3 گروه ارقام پر پتانسیل، خوش کیفیت و ارقام متحمل به تنش رقم معرفی کرده است.

حسینی، راهکارها و آینده پژوهی در خصوص تغییرات اقلیمی پیش رو را معرفی ارقام جدید متحمل به تنش ها به ویژه خشکی و شوری، تنوع بخشی به ژرم پلاسم بر شمرد.

رییس موسسه تحقیقات برنج کشور با اشاره به ضرورت کاهش هزینه های تولید به توسعه مکانیزاسیون، هوشمندسازی و کشاورزی دقیق خاطرنشان کرد: از آنجای که که میزان مالکیت سطح شالیزارها به طور میانگین کم اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ارتقای آموزش و ترویج تولید برنج در گیلان از طریق رسانه ها

ضرورت ارتقای آموزش و ترویج تولید برنج در گیلان از طریق رسانه ها