مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 05:252021-12-07اقتصادي

تولید برنج در کشور همانند سال های قبل بود/ پاسخ به ابهاماتی درباره کاهش تولید


رییس انجمن برنج کشور با بیان اینکه در سال 1400 نسبت به سال 99، 200هزار تن کسری برنج داشتیم،گفت: این موضوع سوتفاهمی برای برخی به وجود آمده و برخی از آن سواستفاده کردند که 200هزار تن کاهش تولید داریم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، یک برنج کار یک سال عرق می ریزد با کمر خمیده و دستان پینه بسته چشم به برداشت محصول دوخته تا بتواند با فروش طلای سپید مزد زحمت یک ساله خود را تامین کند.

امسال در کنار افزایش هزینه های تولید که کمر کشاورزان را خمیده تر کرده تنش های آبی و سایر دردسر بزرگی برای آنان بوده که در مجموع می توان کشاورزان سال پرتب و تابی را پشت سر گذاشتند.

جمیل علیزاده شایق رییس انجمن برنج ایران درباره وضعیت ارزیابی وضعیت تولید و کشت برنج در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: باید گفت سال های 98 و 99 باتوجه به شرایط خوب میزان بارندگی و کاهش نور افتاب سال طلایی و استثنایی برای تولید برنج بود.

*سال های 98 و 99؛ سال های طلایی و استثنایی برای تولید برنج وی گفت: پس از گذر سال 99 با تولید 2 میلیون و 450هزار تنی برنج، با خشکسالی جدی در سال 1400 مواجه شدیم و باتوجه به بارندگی کم، منابع آبی کافی در دسترس نبود و سطح کشت برنج کاهش پیدا کرد؛ این درحالی بود که  در سال 99 سطح کشت برنج اضافه شد، به عنوان نمونه در خوزستان سطح کشت از 50هزار هکتار به  تا 200هزار ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید برنج در کشور همانند سال های قبل بود/ پاسخ به ابهاماتی درباره کاهش تولید

تولید برنج در کشور همانند سال های قبل بود/ پاسخ به ابهاماتی درباره کاهش تولید