مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 01:202021-12-06سياسي

زهر چشم دردناک گارد سلطنتی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران


110 روز بعد از سرنگونی دولت دکتر محمد مصدق و روی کار آمدن دولت کودتای تیمسار سپهبد فضل اللّٰه زاهدی ملقب به بصیر دیوان، گارد شاهنشاهی با همکاری ماموران امنیتی شهربانی کشور با شکست حریم دانشگاه تهران به دانشکده فنی هجوم بردند و جواب اعتراضات دانشجویی .

- 110 روز بعد از سرنگونی دولت دکتر محمد مصدق و روی کار آمدن دولت کودتای تیمسار سپهبد فضل اللّٰه زاهدی ملقب به بصیر دیوان، گارد شاهنشاهی با همکاری ماموران امنیتی شهربانی کشور با شکست حریم دانشگاه تهران به دانشکده فنی هجوم بردند و جواب اعتراضات دانشجویی به دلایل کودتا و برکناری دکتر مصدق را با شلیک گاز اشک آور و گلوله های مرگبار دادند و جان سه دانشجو را گرفتند و جمع زیادی را زخمی کردند و 27 دانشجوی دیگر را با خود بردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز 16 آذر هفتاد و هشتمین سالگرد قتل مهدی شریعت رضوی معروف به آذر شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی در سال 1332 است.

این روز از سوی کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی – اتحادیه ملی معروف به کنفدراسیون به عنوان روز دانشجو نامگذاری شد.

تاریخ مستندترین دلیل ها و ریشه های بدرفتاری ها و زورگویی های بی حد و حصر قدرتهای خارجی با ایرانیان و گویاترین دلایل اتفاقات و حوادث ناگوار عصر پادشاهان علیه مردم کشورمان را با وضوح بالایی نشان می ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زهر چشم دردناک گارد سلطنتی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران

زهر چشم دردناک گارد سلطنتی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران