مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 18:252021-12-06پزشكي

توضیحات دکتر زالی درباره آمار شیوع اختلالات روانی


دکتر زالی درباره گزاره از هر سه ایرانی یک نفر دچار اختلال روانی است که روز گذشته از قول وی در رسانه ها بازتاب یافت، توضیحاتی ارایه داد.

- دکتر زالی درباره گزاره "از هر سه ایرانی یک نفر دچار اختلال روانی است" که روز گذشته از قول وی در رسانه ها بازتاب یافت، توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی امروز دوشنبه با بیان اینکه جلسه ای که این جمله در آن نقل شده، مربوط به توانمندسازی همکاران گروه های پرستاری است، اظهار کرد: معمولا در مطالعات غربالگری اجتماعی، از مکانیسم های سنجشی استفاده می شود که حتی موارد بسیار خفیف مانند اضطراب های ساده ای که همه ما در زندگی درگیر آن هستیم، یا افسردگی های گذرای ناپایدار که به معنای اختلال روانی نیستند، در آن سنجیده می شوند.

زالی ادامه داد: در این مکانیسم های غربالگری که بارها توسط وزارت بهداشت نیز منتشر شده، آمار بین 29 تا 29,7 درصد است که به مفهوم بروز اختلالات روانپزشکی عمده در جامعه ایرانی نیست.

اضطراب های گذرا و افسردگی های کوتاه مدت اختلال روانی تلقی نمی شوند وی افزود: همگی ما در طول زندگی روزمره ممکن است درجاتی از اضطراب های گذرا، افسردگی های کوتاه مدت و مواردی از این قبیل را تجربه کنیم که این ها مطلقا به عنوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات دکتر زالی درباره آمار شیوع اختلالات روانی

توضیحات دکتر زالی درباره آمار شیوع اختلالات روانی