مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 17:052021-12-06پزشكي

سخنانم درباره اختلالات روانپزشکی تقطیع شده است


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره گزاره از هر سه ایرانی یک نفر دچار اختلال روانی است که از قول وی در رسانه ها بازتاب یافت، توضیحاتی ارائه داد.

- رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره گزاره "از هر سه ایرانی یک نفر دچار اختلال روانی است" که از قول وی در رسانه ها بازتاب یافت، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیرضا زالی، با بیان اینکه جلسه ای که این جمله در آن نقل شده مربوط به توانمندسازی همکاران گروه های پرستاری بود، اظهار کرد: معمولاً در مطالعات غربالگری اجتماعی، از مکانیسم های سنجشی استفاده می شود که حتی موارد بسیار خفیف مانند اضطراب های ساده ای که همه ما در زندگی درگیر آن هستیم، یا افسردگی های گذرای ناپایدار که به معنای اختلال روانی نیستند، در آن سنجیده می شوند.

زالی ادامه داد: در این مکانیسم های غربالگری که بارها توسط وزارت بهداشت نیز منتشر شده، آمار بین 29 تا 29,7 درصد است که به مفهوم بروز اختلالات روانپزشکی عمده در جامعه ایرانی نیست.

وی افزود: همگی ما در طول زندگی روزمره ممکن است درجاتی از اضطراب های گذرا، افسردگی های کوتاه مدت و مواردی از این قبیل را تجربه کنیم که اینها مطلقاً به عنوان اختلال روانی کلاسیک طبقه بندی نمی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنانم درباره اختلالات روانپزشکی تقطیع شده است

سخنانم درباره اختلالات روانپزشکی تقطیع شده است