مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 16:052021-12-06اقتصادي

خوزستان در زمینه استفاده از سامانه های نوین آبیاری عقب است


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: خوزستان در بحث استفاده از سامانه های نوین آبیاری در مقایسه با کشور بسیار عقب است.

- ایسنا/خوزستان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: خوزستان در بحث استفاده از سامانه های نوین آبیاری در مقایسه با کشور بسیار عقب است.

مهرداد نیکو در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان که امروز، 15 آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و کمبود آب و آورد رودخانه های استان، بحث توجه به سیستم های آبیاری نوین باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: براساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، قرار بود سالانه 9900 هکتار سامانه نوین آبیاری در خوزستان ایجاد شود که بر این اساس باید تا پایان سال 1400، حدود 59 هزار هکتار اجرایی می شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: علی رغم اهمیت اجرای سیستم های نوین آبیاری، این مساله چندان مورد توجه قرار نگرفته است اما با توجه به کمبود آب در شرایط فعلی اهمیت آبیاری نوین دو چندان شده است.

نیکو با بیان اینکه خوزستان وضعیت خوبی در زمینه اجرای سیستم های نوین آبیاری ندارد، عنوان کرد: حدود 1.

1 میلیون هکتار اراضی آبی در خوزستان وجود دارد که 45 درصد از این اراضی به روش سنتی آبیاری می شود و راندمان آن 35 درصد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوزستان در زمینه استفاده از سامانه های نوین آبیاری عقب است

خوزستان در زمینه استفاده از سامانه های نوین آبیاری عقب است