مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 13:502021-12-06دانش

بررسی وجود احتمالی آب در ماه توسط چینی ها


دانشمندان چینی در مطالعه اخیرشان از شناسایی بقایایی از شهاب سنگ ها در سمت پنهان ماه خبر داده اند که این بقایا ممکن است شواهدی از وجود آب در ماه ارائه دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از چاینادیلی، گروهی از محققان آزمایشگاه ایالتی آب و هوای فضایی چین (SKSW) که توسط مرکز ملی علوم فضایی آکادمی علوم چین اداره می شود اظهار کرده اند که اخیرا موفق به شناسایی برخی از مواد شیشه ای (glassy materials) در داخل یک دهانه دو متری در حوضه قطب جنوب – آیتکن در سمت پنهان ماه شده اند و آن مواد همانند بقایای یک قطعه کندریت کربن دار ​که هنگام برخورد با سطح ماه کاملا تبخیر نشده، است.

سمت پنهان ماه، نیم کره ای از کره ماه است که به طور دائمی از کره زمین رویگردان است.

کندریت های کربن دار شهاب سنگ هایی هستند که از کمربند سیارک ها در نزدیکی مشتری سرچشمه می گیرند و تصور می شود که از قدیمی ترین اجرام منظومه شمسی باشند.

محققان این مطالعه که به سرپرستی لیو یانگ (Liu Yang) انجام شد، اظهار کردند وجود آنها در ماه ممکن است به عنوان یک منبع آبی در این کره خشک عمل کند.

محققان این مطالعه در ادامه گفتند، اگرچه کندریت کربن دار در نمونه های بازگردانده شده توسط ماموریت های آپولو ایالات متحده نیز یافت شده است اما تاکنون هیچ بقایای کندریت کربن داری مستقیما توسط ابزار اکتشاف سنجش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی وجود احتمالی آب در ماه توسط چینی ها

بررسی وجود احتمالی آب در ماه توسط چینی ها