مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 09:202021-12-06سياسي

تحقق دانشگاه تمدن ساز بدون تقویت زیرساخت ها ممکن نست


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بدون توجه به تقویت زیرساخت ها و رفع ضعف ها، رسیدن به دانشگاه تمدن ساز و مرجعیت علمی امکان پذیر نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، هاشم داداش پور ظهر دوشنبه در جلسه تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه شیراز ضمن تبریک روز دانشجو و ادای احترام به مقام شاخص شهدای دانشجو، گفت: 16 آذر، روز شهادت چند شهید مظلوم در یک مقطع از زمان است.

وقتی زمینه های آن روزها را بررسی می کنیم به چند کلید واژه می رسیم که بعدها شعارهای محوری انقلاب اسلامی شد.

وی وابستگی و تلاش برای استقلال، بی عدالتی و تلاش برای عدالت و استبداد و تلاش برای جمهوریت واسلام وآرمانخواهی در تمام امور جاری کشور از جمله این کلیدواژه ها برشمرد و ادامه داد: امام راحل در همان زمان تاکید کردند دانشگاه مبدا تحولات و مقدرات کشور است و به عبارتی دانشگاه محور و مرجع تمدن اسلامی است و از همان زمان دانش و دانشگاه در کشور گرامی داشته شده است.

دادش پور با بیان اینکه در کلام رهبری نیز همین واژه ها به چشم می خورند، اضافه کرد: وقتی سیر تحول علمی در این عرصه مشاهد می کنیم به مواردی چون افزایش چشمگیر تولید علم، ارتقای جایگاه کشور و دانشگاه ها در تراز جهانی، ارتقای جایگاه فناوری کشور و …می رسیم که نشان می دهد دانشگاه ها به سمت مرجعیت عملی در دنیا حرکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق دانشگاه تمدن ساز بدون تقویت زیرساخت ها ممکن نست

تحقق دانشگاه تمدن ساز بدون تقویت زیرساخت ها ممکن نست