مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 05:252021-12-06اقتصادي

اجرای جهش تولید در 30 هکتار از دیمزارهای قزوین/ اصلاح الگوی کشت مورد توجه است


مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین از اجرای طرح جهش تولید در 30 هکتار از دیمزارهای استان خبرداد.

- سید مهدی میرغفاری مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین از اجرای طرح برای جهش تولید در دیمزارهای کشور، سال گذشته این طرح در سطح 6 استان به صورت آزمایشی به اجرا درآمد و با توجه به نتایج مثبت آن، در سال زراعی جاری این طرح در 15 استان کشور از جمله استان قزوین اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه محصولاتی که در این طرح بر روی آن ها تمرکز شده شامل گندم، جو، گیاهان علوفه ای دیم، حبوبات و دانه های روغنی است، بیان کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی، 15 هزار هکتار گندم، 5 هزار هکتار جو، 4 هزار هکتار انواع حبوبات، 4 هزار هکتار دانه های روغنی (گلرنگ دیم) و 2 هزار هکتار نباتات علوفه ای دیم در سطح دیمزارهای استان زیر پوشش این طرح می رود.

میرغفاری در خصوص اهداف اجرای این طرح گفت: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری و پایداری در تولید محصولات دیم از طریق اصلاح الگوی کشت، توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه ای و دانه های روغنی در تناوب کشت با غلات، استفاده حداکثری از آب باران برای تولید محصولات کشاورزی با دیدگاه افزایش ضریب امنیت غذایی جامعه، افزایش درآمد و بهبود مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای جهش تولید در 30 هکتار از دیمزارهای قزوین/ اصلاح الگوی کشت مورد توجه است

اجرای جهش تولید در 30 هکتار از دیمزارهای قزوین/ اصلاح الگوی کشت مورد توجه است