مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 05:252021-12-06اقتصادي

دام های عشایر ایلام نیازمند 30 هزار تن نهاده دامی هستند


دام های عشایر استان ایلام به دلیل خشکسالی نیازمند 30 هزار تن نهاده دامی هستند.

- فرشاد یاسمی مدیرکل امور عشایری ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: دام های عشایر استان ایلام به دلیل خشکسالی نیازمند 30 هزار تن نهاده دامی هستند.

وی افزود: عشایر استان ایلام با داشتن یک میلیون و 400 هزار راس دام یکی از قطب های اصلی دامداری و تولید فرآورده های دامی در کشور هستند.

مدیرکل امور عشایری ایلام با اشاره به اینکه سالانه 28 هزار تن گوشت قرمز در استان ایلام تولید می شود، گفت: در حال حاضر خشکسالی شرایط تولید را بین دام های عشایر کمتر کرده است؛ در سال های گذشته مراتع استان بخش مهمی از نیازهای عشایر به علوفه را تامین می کرد ولی به دلیل خشکسالی نیاز دام های عشایر به نهاده های دامی بیشتر شده است.

یاسمی بیان کرد: نیاز دام های عشایر استان ایلام از پنج هزار تن نهاده در سال به 30 هزار تن در سال رسیده است و تاکنون بیش از 14 هزار تن نهاده بین عشایر استان ایلام توزیع می شود و تا رفع خشکسالی کماکان توزیع نهاده ها و علوفه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل امور عشایری ایلام با اشاره به اینکه خرید دام مازاد عشایر در مناطق مختلف استان ادامه دارد، گفت: زمینه صادرات دام مازاد عشایر نیز در حال فراهم شدن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دام های عشایر ایلام نیازمند 30 هزار تن نهاده دامی هستند

دام های عشایر ایلام نیازمند 30 هزار تن نهاده دامی هستند