مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 04:552021-12-06اقتصادي

موانع ورود زنان به بازار کار


عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برای ورود زنان به بازار کار موانع متعددی وجود دارد اما عمده دلایل آن را می توان به 6 گروه تقسیم کرد.

- زهرا فتوره چی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از این موانع، موانع شخصی است که فقدان اعتمادبه نفس، کمبود مهارت های مناسب کاری علی رغم سطح تحصیلات بالا، تعهدات خانوادگی و عدم حمایت خانواده ها از اشتغال زنان منجر به کاهش سطح علاقه و مشارکت آنها در اقتصاد می گردد.

وی یکی دیگر از موانع ورود زنان به بازار کار را موانع اجتماعی برشمرد و ادامه داد: بسیاری از ایرانیان هنوز در تقسیم وظایف بین زن و مرد به هنجارهای اجتماعی پایبند هستند و در واقع، این باور هنوز غالب باقی مانده است که مردان باید نان آور خانواده باشند و علاوه بر این، ناامنی های اجتماعی موقعیت زنان را در نیروی کار فعال تضعیف می کند.

فتوره چی به موانع فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: فرهنگ استبدادی و مردسالاری که کلیشه های جنسیتی را در تربیت زنان ترویج می کند، این باور را در جامعه به وجود می آورد که زنان در محیط کار قابل قبول نیستند و در کنار مردان نباید کار کنند.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه محقق اردبیلی موانع قانونی را از دیگر موانع ورود زنان به بازار کار دانست و تشریح کرد: قوانینی وجود دارد که زنان را موظف می کند که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع ورود زنان به بازار کار

موانع ورود زنان به بازار کار