مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 20:352021-12-05اقتصادي

کشتار 4500 راس دام مولد در خراسان رضوی طی آبان ماه امسال


رییس اتحادیه گاوداران خراسان رضوی گفت: طی آبان ماه امسال 4500 راس دام مولد در استان کشتار شد که این عدد نسبت به خرداد کاهش قابل توجهی داشته است.

- فرشید صراف در گفت وگو با ایسنا اضافه کرد: البته این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همچنان حدود 28 درصد و در مقایسه با آبان ماه 98 حدود 200 درصد افزایش را نشان می دهد.

این مقدار کشتار در سال گذشته 3500 راس و در سال 98، 1480 راس دام بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع مساله افزایش کشتار دام مولد طی سال های اخیر و سال گذشته کاملا مشهود بوده و هشدارهای فراوانی هم در این خصوص داده شد اما متاسفانه توجهی به این موضوع نشده و پیش بینی می شود افزایش نرخ کشتار دام مولد در نهایت موجب کاهش تولید لبنیات و گوشت شود.

صراف با بیان اینکه از اردیبهشت ماه سال گذشته به دلیل کمبود نهاده دامی در بازار، افزایش قیمت آن و تورم موجود در جامعه کشتار دام مولد افزایش بیشتری پیدا کرد، یادآور شد: این وضعیت شرایط را تا جایی وخیم کرد که در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری کشتار دام مولد به بالاترین حجم خود طی سال های اخیر رسید.

رییس اتحادیه گاوداران خراسان رضوی با اشاره به رشد 280 درصدی کشتار دام طی سال جاری عنوان کرد: طبق آمار کشتارگاه صنعتی مشهد که حدود 73 درصد از کشتار دام استان در این مکان صورت می گیرد، تنها طی خرداد ماه امسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتار 4500 راس دام مولد در خراسان رضوی طی آبان ماه امسال

کشتار 4500 راس دام مولد در خراسان رضوی طی آبان ماه امسال