مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 19:252021-12-05اقتصادي

مسدود کردن چاه های غیرمجاز راهی برای جبران کسری مخازن آبخوان ها


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: برای تزریق آب به آبخوان های دشت های ممنوعه، نیاز است براساس ضوابط و قوانین، چاه های غیرمجاز مسدود گردند تا این آب ها مجدد به سفره های زیرزمینی، - ایسنا/کردستان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: برای تزریق آب به آبخوان های دشت های ممنوعه، نیاز است براساس ضوابط و قوانین، چاه های غیرمجاز مسدود گردند تا این آب ها مجدد به سفره های زیرزمینی، برگشت داده شوند.

محمد فرید سپری، امروز (14آذر) در جلسه هماهنگی آب منطقه ای و جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: در آبخوان های دشت های شرقی استان حدود 750 میلیون متر مکعب کسری حجم مخزن وجود دارد و امروز یکی از دغدغه های اصلی دو دستگاه آب منطقه ای و جهاد کشاورزی باید جبران کسری این مخازن باشد.

وی عنوان کرد: فرونشست زمین بر اثر برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی تهدید جدی برای آیندگان است و اگر امروز برای رفع این معضل همتی جدی به کار برده نشود، قطعاً در قبال آیندگان مسئول خواهیم بود.

سپری به اهمیت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اشاره کرد و افزود: صدا و سیما و رسانه های استان باید کنار دستگاه های خدمت رسان باشند و در خصوص شیوه های صحیح مصرف آب، مدیریت مصرف و صرفه جویی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی جدی نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسدود کردن چاه های غیرمجاز راهی برای جبران کسری مخازن آبخوان ها

مسدود کردن چاه های غیرمجاز راهی برای جبران کسری مخازن آبخوان ها