مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 16:302021-12-05سياسي

«کاداستر» چیست و به چه دردی می خورد؟


به زبان ساده کاداستر همان حدنگاری و یا نقشه برداری ثبتی است، یعنی نقشه برداری ای که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر کرد.

- کاداستر با استفاده از عکسبرداری هوایی، تهیه نقشه و جمع آوری اطلاعات مالکیتی و فنی از زمین ، مساحت و حدود دقیق اراضی را مشخص و کمک می کند که زمین ها سنددار و از قانون شکنی و دعاوی ملکی جلوگیری شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اقتصادآنلاین در ادامه نوشت: کاداستر دارای دو معنای لغوی و اصطلاحی است.

از لحاظ لغوی کاداستر از ریشه یونانی واژه کاتاستکین به معنای راه، لیست و دفترچه گرفته شده است که البته بی ارتباط با معنای اصطلاحی آن نیست.

در اصطلاح، کاداستر به آن دسته از نقشه برداری های ثبتی اطلاق می شود که دارای ارزش حقوقی بوده، به گونه ای که می توانند سه امر ارزش، موقعیت و مالکیت اراضی را برای مراجع اداری و قضایی و نیز اشخاص خصوصی معین کنند.

بر اساس شواهد موجود، شارل هفتم و لویی چهاردهم و پانزدهم برای دستیابی به یک نظام مالیاتی منظم از املاک و اراضی تحت حکومتشان در فرانسه، نخستین کسانی بودند که به فکر طراحی نظام کاداستر در این کشور افتادند.

باید توجه داشت نقشه های کاداستر فقط مختص استفاده حقوقی نیست بلکه کشورهای صنعتی در تمام امور از جمله عمرانی، سیاسی، اقتصادی و غیره از این نقشه ها به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کاداستر» چیست و به چه دردی می خورد؟

«کاداستر» چیست و به چه دردی می خورد؟