مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 16:002021-12-05سياسي

یک استاد دانشگاه: فرسایش خاک در ایران 4 برابر متوسط جهانی است


باید در زمینه فرسایش و تخریب خاک در کشور زنگ خطر و هشدار به صدا در بیاید و هرکدام از ماها باید سفیران این زنگ خطر باشیم.

- باید در زمینه فرسایش و تخریب خاک در کشور زنگ خطر و هشدار به صدا در بیاید و هرکدام از ماها باید سفیران این زنگ خطر باشیم.

رییس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: فرسایش خاک در کشور ما 4 برابر متوسط جهانی است و جبران فرسایش خاک به صدها سال زمان نیاز دارد.

اکبر قویدل 14 آذر پنجمین گردهمایی بزرگداشت روز جهانی خاک در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب افزود: امنیت غذایی و کشاورزی، دو ویژگی حیاتی برای یک جامعه مستقل است و تمامی کشورهای پیشرفته روی این مسئله تمرکز کرده اند و دنبال آن هستند که مواد غذایی را خودشان تولید کنند.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود آب با شوری خاک ارتباط تنگاتنگی دارد، تصریح کرد: برای مشکل آب راهکارهایی وجود دارد هرچند این راهکارها گران قیمت هستند اما مشکل خاک غیرقابل حل است و اگر خاک را تخریب کنیم، نمی توانیم جایگزینی برای آن پیدا کرده یا از جای دیگری آن را تأمین کنیم.

رییس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: از سال 2002 باتوجه به اهمیت موضوع، 5 دسامبر به عنوان روز جهانی خاک نام گذاری شده است و از سال 2014 فائو این روز را به عنوان یک روز رسمی در تقویم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک استاد دانشگاه: فرسایش خاک در ایران 4 برابر متوسط جهانی است

یک استاد دانشگاه: فرسایش خاک در ایران 4 برابر متوسط جهانی است