مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 12:252021-12-05پزشكي

آیا تزریق دز یادآور برای واکسن کرونا هر 6 ماه ضروری است؟


پس از ایمن سازی از طریق واکسیناسیون، مجموعه ای از سلول های ایمنی تی در بدن ساخته می شوند که ویژگی های ویروس را به یاد دارند و با جریان خون گردش می کنند.

- پس از ایمن سازی از طریق واکسیناسیون، مجموعه ای از سلول های ایمنی تی در بدن ساخته می شوند که ویژگی های ویروس را به یاد دارند و با جریان خون گردش می کنند.

محققان معتقدند هنوز نمی توان پاسخ قاطعی برای این پرسش که آیا تزریق دز یادآور برای واکسن کووید 19 هر 6 ماه ضروری است، یافت.

شیوع ویروس کووید 19 برای همه ما یک تجربه جدید است و با توجه به وضعیت شیوع آن در جهان عجیب نیست که تزریق واکسن در دوره های زمانی مشخص ضرورت یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از گاردین، بسیاری از متخصصان در سراسر جهان از جمله مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا تزریق دز یادآور واکسن کووید 19 را به تمام افراد بالغ واکسینه شده، توصیه می کنند.

این موضوع به ویژه با شیوع گونه جدید اومیکرون بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

به اعتقاد متخصصان با توجه به این که پادتن حاصل از واکسن در طول چندماه در بدن کاهش می یابد، تزریق دزهای یادآور ضروری است.

دزهای یادآور از طریق تقویت ایمنی ایجاد شده توسط اولین دزهای واکسن کووید 19، عمل می کنند و در صورت ابتلا، موجب کاهش علایم بیماری و مانع بستری شدن شخص در بیمارستان می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تزریق دز یادآور برای واکسن کرونا هر 6 ماه ضروری است؟

آیا تزریق دز یادآور برای واکسن کرونا هر 6 ماه ضروری است؟