مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 12:052021-12-05سياسي

پویش ایران سرسبز آغاز شد/ نهال کاری10هزار هکتار بیابان در استان سمنان


مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از آغاز پویش ایران سرسبز در استان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از گسترش پهنه بیابان و کمک به حفظ خاک است.

- ، جعفر مرادی حقیقی بعدازظهر یکشنبه در آیین پویش مردمی کاشت بذر و نهال در عرصه های منابع طبیعی استان به میزبانی پارک جنگلی کومش سمنان ضمن بیان اینکه هم زمان با سراسر کشور پویش ایران سرسبز در استان آغازشده است، ابراز داشت: در این طرح بذر و کاشت نهال 10 هزار هکتار از نواحی بیابانی استان سمنان اجرایی می شود.

وی بابیان اینکه روز جهانی خاک فرصت مطلوبی تا بتوان با انجام اقدامات لازم مانع از فسایش خاک شد، افزود: در واقع هدف عمده این پویش نیز کمک به تثبیت خاک و مقابله با بیابان زایی و جلوگیری از گسترش پهنه بیابان است.

مدیر کل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه اهمیت حفظ خاک بر کسی پوشیده نیست، ابراز داشت: این طرح تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت و تمرکز عمده آن بر ایجاد پوشش گیاهی و مقابله با فرسایش خاکی است.

مرادی حقیقی بابیان اینکه تلاش شد تا از گونه های مقاوم به هر منطقه استفاده شود، تصریح کرد: در خصوص بذرها زمان مناسب کاشت در مراتع و مناطق ییلاقی استان در نظر گرفته خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویش ایران سرسبز آغاز شد/ نهال کاری10هزار هکتار بیابان در استان سمنان

پویش ایران سرسبز آغاز شد/ نهال کاری10هزار هکتار بیابان در استان سمنان