مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 10:052021-12-05سياسي

تکلیف رفع تحریم ها روشن نشود نمی توانیم سایر مسائل را نهایی کنیم


یک مقام ارشد وزارت امور خارجه گفت: از منظر ایران در حال حاضر موضوع رفع تحریم ها، مسئله اصلی مذاکرات است و تا زمانی که تکلیف این موضوع روشن نشده است، - ، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه در نشستی توجیهی به تشریح آخرین وضعیت مذاکرات وین پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات عملگرایانه روی میز گذاشته و طرف های مقابل باید پاسخی در خور یا حتی پیشنهادات و ایده های تازه خود را به صورت مکتوب و مشخص ارائه کنند.

وی تاکید کرد: از منظر ایران در حال حاضر موضوع رفع تحریم ها، مسئله اصلی مذاکرات است و تا زمانی که تکلیف این موضوع روشن نشده است، نمی توان مسائل دیگر را نهایی کرد.

مشروح این گفتگو که از سوی وزارت امور خارجه منتشر شده، به شرح زیر است: لطفا آخرین وضعیت گفتگوها، مهم ترین پیشرفت های حاصل شده و چالش های پیش رو تشریح بفرمایید.

خوب در ابتدا باید اشاره کرد که این اولین دور از مذاکراتی بود که توسط دولت جدید جمهوری اسلامی ایران برگزار می شد و با درنظر داشت بن بست های حل نشده در دور ششم، از پیش مشخص بود که قرار نیست در این دور از گفت وگوها به نتیجه نهایی رسید.

با این وجود، دولت بر این عقیده بود که هیئت مذاکره کننده باید در این دور از گفت وگوها هم از منظر تخصصی و ترکیب نفرات و هم در زمینه متون و پیشنهادات با دست پر در وین حاضر شود، چراکه او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکلیف رفع تحریم ها روشن نشود نمی توانیم سایر مسائل را نهایی کنیم

تکلیف رفع تحریم ها روشن نشود نمی توانیم سایر مسائل را نهایی کنیم