مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 09:052021-12-05دانش

تصاویری از تنها خورشید گرفتگی کامل 2021


روز گذشته آخرین و تنها خورشید گرفتگی کامل سال 2021 رخ داد که تنها از قطب جنوب زمین قابل مشاهده بود و به همین دلیل دانشمندان برای دیدن این رویداد نادر به انتهای زمین رفتند و تصاویری از آنچه شاهد بودند را منتشر کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، روز گذشته ماه در تنها خورشید گرفتگی کامل سال، از مقابل خورشید گذشت.

این منظره خیره کننده ای بود، اما تنها برای عده کمی قابل مشاهده بود، چرا که تنها در قطب جنوب به صورت کامل قابل مشاهده بود.

مسیر کلی این خورشید گرفتگی کامل، نوار باریکی بود که در آن سایه ماه با سطح زمین تماس پیدا کرد و در قسمتی دورافتاده از قطب جنوب که ناظران انسانی نسبتا کمی می توانستند آن را ببینند، روی داد.

این کسوف اما به صورت جزیی در بخش هایی از سنت هلنا، نامیبیا، لسوتو، آفریقای جنوبی، جزایر جورجیای جنوبی و جزایر هاوایی(ساندویچ)، جزایر کروزت، جزایر فالکلند، شیلی، نیوزیلند و استرالیا قابل مشاهده بود.

با این حال، دانشمندان کنجکاوانه برای مشاهده این خورشید گرفتگی به صورت کامل به مناطق خشن قطب جنوب رفتند و تصاویری را که مشاهده می کنید، ثبت و منتشر کردند.

اغلب این عکس ها توسط عکاسی به نام فیلیپه تروبا گرفته شده است که با گروه کوچکی از دانشمندان شیلیایی و آمریکایی، این خورشید گرفتگی را به طور کامل از یخچال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصاویری از تنها خورشید گرفتگی کامل 2021

تصاویری از تنها خورشید گرفتگی کامل 2021