مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 05:252021-12-05پزشكي

اومیکرون؛ احتمال ترکیب کرونا و سرماخوردگی


هلند، نخستین کشور جهان غیر از کشور های جنوب آفریقاست که ابتلای گروهی به اومیکرون در آن به ثبت رسیده، کشوری که حالا به فاصله چند روز، از شناسایی 23 هزار ابتلای جدید خبر داده است؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مقامات بهداشتی می گویند برخی عمل های جراحی سرطان و قلب را متوقف کرده اند تا بتوانند تخت های بیشتری در بخش مراقبت های ویژه خالی کنند.

امروز همچنین، سازمان بهداشت جهانی از شناسایی سویه اومیکرون در 38 کشور جهان، در همه شش منطقه این سازمان خبر داد.

کشور های جهان هم محدودیت های مسافرتی بیشتری وضع کرده اند تا مدت زمان بیشتری از این سویه جدید در امان بمانند و با این همه، امروز خبر های امیدوارکننده نیز مخابره شد.

نتیجه یک پژوهش جدید که در وب سایت OSF منتشر شده است، نشان می دهد از ده ها جهشی که در این سویه جدید رخ داده، دست کم یک جهش ناشی از ترکیب ساختار ژنتیکی این ویروس با بخشی از ژنتیک یک ویروس دیگر است؛ ویروسی که احتمالا همان ویروس مولد سرماخوردگی باشد.

پژوهشگران می گویند این ترکیب ژنتیکی احتمالا در سلول هایی رخ داده است که به طور همزمان به هر دو ویروس آلوده شده بوده اند.

به گفته پژوهشگران، مشابه این توالی جدید که در گونه های پیشین کرونا دیده نشده است، در بسیاری از ویروس ها از جمله ویروس سرماخوردگی و همچنین د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اومیکرون؛ احتمال ترکیب کرونا و سرماخوردگی

اومیکرون؛ احتمال ترکیب کرونا و سرماخوردگی