مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 05:202021-12-05پزشكي

قرارگیری در معرض ویروس های سرماخوردگی از شدت کرونا می کاهد


نتایج مطالعات اخیر محققان دانشگاه زوریخ در سوییس نشان می دهد سطح ایمنی بالاتری در برابر کووید 19 در افرادی که قبل از پاندمی در معرض کروناویروس های رایج بوده اند، - جی پلاس، به نقل از مدیکال نیوز، در این مطالعه واکنش آنتی بادی به کروناویروس برای کشف رابطه با نقش حفاظتی واکسن، شدت بیماری و حساسیت به عفونت زیر نظر گرفته شد.

مهر نوشت؛ محققان همچنین پاسخ های ایمنی در برابر کروناویروس را با پاسخ های ایمنی در برابر کروناویروس های پیش از پاندمی، معروف به HCoVs مقایسه کردند.

چهار نوع HCoV که باعث سرماخوردگی می شوند، مجموعاً حدود 10 تا 15 درصد از عفونت های بزرگسالان و 2 تا 6 درصد از کل بستری شدن در بیمارستان برای عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی را تشکیل می دهند.

پروفسور الکساندرا ترکولا ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: مطالعه ما نشان می دهد که پاسخ آنتی بادی قوی به کروناویروس های انسانی، سطح آنتی بادی ها علیه کروناویروس را افزایش می دهد.

بنابراین فردی که در برابر کروناویروس های بی خطر مصونیت پیدا کرده است، در برابر عفونت های شدید کروناویروس نیز بهتر محافظت می شود.

هنگامی که یک پاسخ ایمنی در برابر یک ویروس کرونا، محافظت ایمنی در برابر ویروس دیگری ایجاد می کند، کارشناسان سلامت آن را واکنش متقابل می نامند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرارگیری در معرض ویروس های سرماخوردگی از شدت کرونا می کاهد

قرارگیری در معرض ویروس های سرماخوردگی از شدت کرونا می کاهد