مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 04:102021-12-05اقتصادي

تنش آبی 300 روستا منطقه سیستان به حداقل رسید


مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان در جریان بازدید معاون آب و آبفای وزیر نیرو از طرح های آبرسانی منطقه سیستان گفت: با توجه به خشکی تالاب هامون، - عدم دسترسی به منابع آبی پایدار و از سوی دیگر عدم پایبندی افغانستان به حق آبه هیرمند، مشکلاتی برای تأمین آب برای این منطقه به وجود آمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- علیرضا قاسمی افزود: آب رودخانه هیرمند توسط کانالی به گودال های طبیعی بزرگی به نام چاه نیمه هدایت می شود، این منبع آبی علاوه بر سیستان، آب شهر زاهدان را نیز تأمین می کند.

قاسمی ادامه داد: با توجه به کاهش منابع آبی، به منظور حفظ و استفاده بهینه از آب موجود در چاه نیمه ها برای مصارف شرب منطقه سیستان و زاهدان، انتقال آب از چاه نیمه شماره 4 به چاه نیمه شماره 3 در دستور کار وزارت نیرو با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه سلمان قرار دارد.

وی گفت: طرح آبرسانی به شهرهای منطقه سیستان با 96 درصد پیشرفت فیزیکی، شامل آبگیر به ظرفیت 4200 متر مکعب ، تصفیه خانه به ظرفیت 2050 لیتر و اجرای خطوط انتقال به طول 120 کیلومتر و احداث 51 هزار مترمکعب مخزن ذخیره است و جمعیتی معادل 371 هزار نفر را در افق طرح تحت پوشش دارد.

وی خاطرنشان کرد: طی سال 99 و 1400 با مجموع اقدامات انجام شده در دو طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای منطقه سیستان، تنش آبی 300 روستا به حداقل رسید و پیش بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش آبی 300 روستا منطقه سیستان به حداقل رسید

تنش آبی 300 روستا منطقه سیستان به حداقل رسید