مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 15:502021-12-04پزشكي

بروز بیشتر اُمیکرون در واکسن نزده ها و مبتلایان قبلی


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اینکه گفته می شود اُمیکرون علائم خفیفی دارد، صحیح نیست و از طرف دیگر، این سویه بیشتر در واکسن نزده ها و مبتلایان قبلی به کرونا، - مشاهده شده است بنابراین مبتلایان به کرونا فکر نکنند ایمن شده اند و حتما باید واکسن دریافت کنند.

دکتر سید محمد علوی در نودمین جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (13 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به شکل گیری موج جدید بیماری در جهان، اظهار کرد: در مدت دو ماه، موارد بیماری در اروپا 99 درصد افزایش یافته اما مرگ و میر تنها 25 درصد افزایش یافته است که این موضوع نشان می دهد در این کشورها که واکسیناسیون خوبی داشته اند، گرچه موارد بیماری افزایش یافته اما موارد مرگ آنچنان افزایشی نبوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: روند بیماری در کشورهای مختلف نشان می دهد که واکسیناسیون لازم است اما کافی نیست بنابراین باید توجه شود که کاهش ابتلا و مرگ تنها به دلیل واکسیناسیون نیست.

ایمنی ناشی از ابتلای قبلی نیز باید مد نظر باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم دریافت دوز بوستر در پی کاهش آنتی بادی پس از چند ماه، بیان کرد: افزایش موارد بیماری و مرگ نیز تنها ناشی از ناکارآمدی واکسن نیست و کاهش ماندگاری آنتی بادی پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بروز بیشتر اُمیکرون در واکسن نزده ها و مبتلایان قبلی

بروز بیشتر اُمیکرون در واکسن نزده ها و مبتلایان قبلی