مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 15:502021-12-04اقتصادي

60هزار معلول آذربایجان غربی تحت پوشش بهزیستی هستند


معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: بیش از 60 هزار معلول در استان زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند.

- ، ایرج عبدالله زاده در این خصوص اظهار کرد: 60 هزار و 302 معلول در استان، زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که بیشترین میزان با 39 درصد مربوط به ارومیه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، فقط در شهر ارومیه بیش از 23 هزار و 500 نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و از خدمات لازم بهره مند هستند، افزود: معلولان به چهار طیف معلول ذهنی، جسمی حرکتی، حسی (بینایی و شنوایی) و روان مزمن تقسیم بندی می شود که همه برنامه ها و فعالیت های حوزه توانبخشی در راستای افزایش سطح استقلال فرد معلول و کاهش وابستگی آنها اجرا می شود.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی افزود: در میان افراد معلول، افراد نابغه و نخبه های زیادی هستند که در مسابقات ورزشی، علمی، هنری بسیار خوش درخشیده اند که مرحوم سیامند رحمان یکی از آنها بود.

وی با اشاره به برگزاری هفته معلولان از هشتم تا چهاردهم آذر اضافه کرد: اجرای برنامه های آگاه سازی جامعه، افتتاح چهار مرکز روزانه آموزشی توانبخشی درشهرستان های پیرانشهر، پلدشت، چایپاره و سلماس و برگزاری مسابقات ویلچررانی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای تولیدات معلولان در اداره بهزیستی ارومیه، بازدید از مراکز نگهداری معلولان، دیدار با خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60هزار معلول آذربایجان غربی تحت پوشش بهزیستی هستند

60هزار معلول آذربایجان غربی تحت پوشش بهزیستی هستند