مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 13:152021-12-04اقتصادي

ماندگاری میوه ها با یک محصول دانش بنیان افزایش یافت


تلاش برای عرضه میوه ­های خارج از فصل، افزایش چشم­گیری پیدا کرده و دغدغه نگهداری­ این محصولات توسط یک شرکت دانش بنیان حل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صادق رحمتی مدیرعامل شرکت زیست صیفی ­جات کاربرد دارد، از ترکیب نانو ذرات کلسیم با ترکیبات دیگری که به اسیدهای چرب بازمی­ گردند، تولید شده است.

  کاربردهای گسترده موارد مصرف این محصول دانش­بنیان نیز بسیار است و علاوه بر نگهداری خانگی می توان در مصارف صنعتی نیز آن را به کار بست؛ از سردخانه­ های میوه و باغ­دارانی که می­خواهند میوه را دورتر از فصل عرضه کنند گرفته تا حمل­ونقل­های دریایی که محصول را با کانتینر منتقل می­شود، تنها بخشی از کاربردهای پوشش زیستی ایران ساخت به شمار می رود.

رحمتی با بیان این که تولید این محصول دانش ­بنیان تاکنون برای 6 نفر اشتغال مستقیم فراهم آورده، افزود: خدمات و حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست ­جمهوری در ایجاد بازار برای شرکت های دانش بنیان و حمایت از تولیدات آن ها اثربخش بوده است و این امید وجود دارد که سایر بخش ها به ویژه کشاورزی نیز راه را برای تولیدکنندگان محصولات دانش بنیان، هموار کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماندگاری میوه ها با یک محصول دانش بنیان افزایش یافت

ماندگاری میوه ها با یک محصول دانش بنیان افزایش یافت