مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 12:552021-12-04اقتصادي

چهار سند همکاری بین ایران و سوریه امضاء شد


رییس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس در سفر به سوریه از امضای چهار سند همکاری بین ایران و سوریه در راستای گسترش روابط اقتصادی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، مهدی عسگری، رییس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس، که به همراه وزیر صمت به گامی بلند در مسیر شناسایی ظرفیت های تولیدی ایران و ارتباط با تجار سوری ارزیابی کرد.

سوریه سرشار از فرصت های اقتصادی است عسگری ادامه داد: شرکت هایی در زمینه صنعت ساختمان، معماری، کشاورزی، نفت گاز و پتروشیمی، تجهیزات پلیسی و امنیتی، مواد غذایی و آب و برق از کشورمان توانمندی های خود را در این نمایشگاه عرضه می نمایند.

صنعت فولاد، انفورماتیک، تجهیزات فروشگاهی، موتورسیکلت و خودرو، نساجی، لوازم خانگی، بانک و بیمه دیگر غرفه های دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سوریه را تشکیل می دهند.

وی به اهمیت نقش ایران در حوزه اقتصادی سوریه اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه کشور سوریه دوره بازسازی را می گذراند، نقش ایران در این دوران می تواند مهم و استراتژیک باشد.

با این وجود، متاسفانه تاکنون حضور ایران بسیار ضعیف بوده که یکی از دلایل آن به کم کاری مسئولین مربوط می شود، اساسا رویکرد اقتصادی در سفارتخانه های ما مورد غفلت واقع شده که با دیدارها و نشست های فشرده ای که در این سفر با مسئولین د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار سند همکاری بین ایران و سوریه امضاء شد

چهار سند همکاری بین ایران و سوریه امضاء شد