مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 11:052021-12-04سياسي

ثبت 30 وقف جدید در لرستان


معاون فرهنگی اوقاف لرستان از محقق شدن 30 وقف از سهمیه 50 وقف امسال استان خبر داد و گفت: عمده این وقف ها، انتفاعی و شامل مسجد و حسینیه هستند.

- حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده در گفت وگو با ایسنا، از ثبت 30 وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در لرستان خبر داد و اظهار کرد: سهمیه امسال استان برای وقف جدید، ثبت 50 وقف است که تاکنون 30 مورد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه این وقف ها عمدتاً انتفاعی و شامل مسجد و حسینیه هستند، افزود: در لرستان از نظر وقف منفعتی و وقف برای قرآن، کمک به ازدواج جوانان و تبلیغ دین کمبود داریم که می طلبد نیات واقفان به سمت موضوعاتی که نیاز روز جامعه است، سوق داده شود.

عباس زاده با بیان اینکه وقف در حوزه قرآن می تواند مشکلات زیادی را از دوش مدیران مؤسسات قرآنی بردارد، ادامه داد: در این راستا نشست های تخصصی وقف را در دستور کار داریم تا در رابطه با وقف برای قرآن در بین واقفان فرهنگ سازی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: سنددار کردن موقوفات، بقاع متبرکه امامزاده ها و رقبات را در دستور کار داریم و سالانه تعدادی از این اماکن سنددار می شوند.

وی از برگزاری دوره آموزش سوادرسانه ای ویژه مبلغان و مبلغات استان خبر داد و افزود: این دوره آموزشی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و مرکز نس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 30 وقف جدید در لرستان

ثبت 30 وقف جدید در لرستان