مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 08:252021-12-04دانش

یک بازوی رباتیک سبک وزن برای سرعت بخشیدن به اکتشافات فضایی


پژوهشگران چینی، یک بازوی رباتیک سبک وزن ابداع کرده اند که می تواند خود را با شرایط ناملایم فضا وفق دهد و به پیشبرد ماموریت های فضایی کمک کند.

- پژوهشگران چینی، یک بازوی رباتیک سبک وزن ابداع کرده اند که می تواند خود را با شرایط ناملایم فضا وفق دهد و به پیشبرد ماموریت های فضایی کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیوز کانسرنز، ربات ها در حال حاضر در فضا به کار گرفته می شوند.

ربات های گوناگون از فرودگرهای روی ماه گرفته تا مریخ نوردهای روی مریخ و مواردی از این دست، گزینه هایی عالی برای اکتشافات فضایی هستند.

آنها می توانند محیط های ناملایم را تحمل کنند و در عین حال، وظایف خود را به طور مداوم و دقیقا به روش مورد نظر، بدون خستگی تکرار کنند.

این ربات ها مانند ربات های روی زمین می توانند کارهای خطرناک یا پیش پاافتاده ، از پیاده روی فضایی گرفته تا صیقل دادن سطح فضاپیما را انجام دهند.

با افزایش تعداد ماموریت های فضایی و گسترش دامنه علمی، نیاز به تجهیزات بیشتر، از جمله یک بازوی رباتیک سبک وزن احساس می شود که بتواند در محیط های ناملایم که کار کردن در آنها برای انسان دشوار است، کار کند.

با وجود این، طرح های کنترلی که می توانند چنین بازوهایی را روی زمین حرکت دهند، در فضا قابل اجرا نیستند زیرا محیط فضا غیرقابل پیش بینی و تغییرپذیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک بازوی رباتیک سبک وزن برای سرعت بخشیدن به اکتشافات فضایی

یک بازوی رباتیک سبک وزن برای سرعت بخشیدن به اکتشافات فضایی