مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 07:102021-12-04پزشكي

چرا کرونا در کشورهای برخوردار، بیشتر قربانی گرفت؟


در کشورهای ثروت مند امید به زندگی بالاست و شمار زیادی از افراد با سن بالا در خانه سال مندان زندگی می کنند؛آسیب پذیرترین لایه جمعیتی در مقابل ویروس کرونا.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: ممکن است برای شما هم این پرسش پدید آمده باشد که در جریان شیوع ویروس کووید 19 یا بیماری کرونا چرا کشورهای پیش رفته صنعتی با امکانات قابل توجه بیمارستانی و پزشکی هم تلفات فراوان دادند یا در روزهای اخیر کرونا به آلمان بازگشته است؟ به عبارت دیگر پیش از کرونا عادت کرده بودیم وقتی خبر تلفات یا خسارات زیاد را می شنویم حدس بزنیم ماجرا مربوط به کشوری توسعه نیافته یا در حال توسعه و اصطلاحا جهان سوم باشد (هر چند با تشدید نابرابری ها تعبیر جهان سی اُم شاید مناسب تر از جهان سوم باشد!) از همان ابتدا اما کرونا این ذهنیت را از بین برد چون هم شمار ابتلا در کشورهای توسعه یافته با شاخص های بالای بهداشتی، بالا بود و هم شمار قربانیان آنان.

هر چند شروع زودتر واکسیناسیون در این کشورها سبب شد طی چند ماهی که به امید تولید و عرضه واکسن داخلی عقب افتادیم همان ذهنیت قبلی بازگردد ولی حالا دوباره آلمان درگیر شده و تلفات در آمریکا هم متوقف نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کرونا در کشورهای برخوردار، بیشتر قربانی گرفت؟

چرا کرونا در کشورهای برخوردار، بیشتر قربانی گرفت؟