مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 04:152021-12-04بين الملل

مهاجری که به جای اروپا از سوریه سر در آورد و به ایران «دیپورت» شد!


«دیپورت» نام اثری است مهیج با داستانی پرکشش که می شود خاطرات راوی اش یعنی جوان مهاجر ایرانی را در یکی ـ دو نشست خواند.

- خبرگزاری فارس ـ گروه کتاب و ادبیات: پیمان سراغ نداریم که بدانیم آن ها در اعتقادات مذهبی تا چه حد مستحکم اند و در تربیت مذهبی فرزندشان چه تلاش هایی کرده اند.

با این که گفته شد دیپورت در صحنه های مختلف اسارت پیمان نیاز به توصیف، فضاسازی و لحظه پردازی دارد، می توانست از اضافه نویسی بعضی قسمت ها هم در رنج نباشد و به جای آن، موقعیت ها را برای مخاطب به روشنی بیان کند.

مثلا نام چند شهری از سوریه و ترکیه که در کتاب آمده، طوری به بردن اسم برگزار شده که خواننده نمی تواند موقعیت دقیقی از آن ها در ذهنش بسازد.

ممکن است این خواسته از کسی که این شهرها را در اسارت گذرانده، توقع زیادی باشد، اما وظیفه نویسنده است که با اضافه کردن مشخصات جغرافیایی شهرها و روستاهایی که به عنوان موقعیت وقوع از آن ها یاد شده، به مخاطب در بازسازی صحنه و قرار دادن خویش در جایگاه پیمان کمک کند.

تقریباً پیداست که نویسنده کتاب، فرصت ها و نشست های کمی با راوی داشته و زمان را برای انتشار این خاطرات بکر، از دست نداده است.

در حالی که ریزپردازی و تکمیل این خاطرات می تواند آن را به یک اثر باشکوه سینمایی و یا مینی سریال جذاب تلویزیونی تبدیل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجری که به جای اروپا از سوریه سر در آورد و به ایران «دیپورت» شد!

مهاجری که به جای اروپا از سوریه سر در آورد و به ایران «دیپورت» شد!