مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 20:502021-12-03پزشكي

ادغام دو وزارتخانه، فرصت دسترسی به استادان نخبه برای دانشجویان را فراهم می کند


در صورت اجتماع و تلفیق دو وزارت علوم و بهداشت، دسترسی به استادان نخبه برای دو حوزه فراهم می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در صورت اجتماع و تلفیق دو وزارت علوم و بهداشت، دسترسی به استادان نخبه برای دو حوزه فراهم می شود.

دکتر محمد کافی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص پیوند دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: مبحث جدایی دانشگاه های علوم پزشکی از دانشگاه های جامع یا غیر علوم پزشکی بحثی است که براساس یک نیاز و ضرورت در زمانی که کشور با کمبود شدید پزشک مواجه بود با اختلاف رای بسیار اندکی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و این تفرق و جدایی بیش از 35 سال است که آموزش عالی ایران را به خود مشغول کرده است.

وی اضافه کرد: این امر باوجود تحمیل هزینه های بسیار سنگین، مواهب و دستاوردهای خاص خود را داشت و طبیعی است زمانی که شاخه علمی مانند طب و پزشکی به رشد و بالندگی می رسد و دستاوردهای آن دیده می شود همه خوشحالیم که حوزه پزشکی با تمام ابعاد آموزشی، درمانی و پژوهشی در کشور موفق بوده و دانشگاه های علوم پزشکی ما در سطح دنیا درخشش دارند.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: اما سوالی که مطرح است این است که آیا این سیستم آموزش عالی و هزینه هایی که در وزارت علوم و بهداشت انجام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادغام دو وزارتخانه، فرصت دسترسی به استادان نخبه برای دانشجویان را فراهم می کند

ادغام دو وزارتخانه، فرصت دسترسی به استادان نخبه برای دانشجویان را فراهم می کند