مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 12:402021-12-03اقتصادي

رشد 48 درصدی ارزش صادرات در کشور طی هفت ماه سال جاری


معاون امور صنایع وزارت صمت از رشد 48 درصدی ارزش صادرات در کشور طی هفت ماه سال جاری نسبت به سال گذشته خبرداد.

- به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، مهدی صادقی نیارکی در بیست و دومین مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در آذربایجان شرقی با اشاره به اولویت های دولت سیزدهم در وزارت صمت، اظهار داشت: طبق گزارش های آماری و پایش 25 رشته فعالیت صنعتی، 15 رشته دارای رشد مثبت در هفت ماهه سال جاری بوده است.

وی با تبیین شاخص های کلان صنعتی از تداوم رشد صنعتی در سه ماه ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: برای تداوم روند افزایشی تولید راه اندازی واحدهای راکد و طرح های نیمه تمام با پیشرفت 80 درصد و ارتقا ظرفیت واحدهای نیمه فعال با ظرفیت پایین، در اولویت اقدامات قرار دارد.

صادقی نیارکی با تبیین سیاست های حمایتی وزارت صمت از جامعه صنعتی کشور تصریح کرد: رشد 48 درصدی ارزش صادرات در هفت ماه سال جاری نسبت به سال گذشته نویدبخش تحقق هدفگذاری افزایش حداقل 5 میلیارد دلاری صادرات امسال نسبت به سال 99 می باشد.

معاون امور صنایع در ادامه با بیان اینکه وزارت صنعت معدن و تجارت از سال 98 نهضت تعمیق ساخت داخل را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در این طرح سهم هر استان از داخلی سازی نیاز صنایع و معادن به واردات مشخص شد که با ادامه این روند سهم استان آذربایجان شرقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 48 درصدی ارزش صادرات در کشور طی هفت ماه سال جاری

رشد 48 درصدی ارزش صادرات در کشور طی هفت ماه سال جاری