مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 12:302021-12-03اقتصادي

افزایش5میلیون مترمکعبی مصرف آب در اهر/ احتمال جیره بندی وجود دارد


مدیر امور آب اهر بابیان این که وضعیت منابع آبی اهر مناسب نیست، گفت: شاهد افزایش 5 میلیون مترمکعبی مصرف آب شرب در اهر هستیم.

- ، ابراهیم محمدی آیدین لو ظهر جمعه در نشست با جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای اهر با اشاره به کاهش بارندگی ها و منابع آبی شهرستان اهر اظهار داشت: لازم است تا از دغدغه مندی اصحاب رسانه و خبرنگاران اهر برای انعکاس صدای آب و اطلاع رسانی از وضعیت نگران کننده منابع آبی قدردانی کنم و درخواست می کنم تا خبرنگاران و رسانه های اهر؛ کمک حال امور آب باشند.

با این حال مصرف آب در اهر روزبه روز افزایش و مخزن سد ستارخان در حال خالی شدن است.

مدیر امور آب اهر افزود: سد ستارخان با ظرفیت ذخیره سازی 131 میلیون مترمکعبی طراحی شده؛ اما تابه حال سد ستارخان اهر به طور میانگین 40 تا 45 میلیون مترمکعب آب به خود دیده است و این امر نشان می دهد خشک سالی ها در شهرستان اهر همچنان تداوم دارد، البته زمانی که سد ستارخان نبود آب شرب اهری ها از قنات ها تأمین می شد.

وی بابیان این که همچنان در شرایط کم آبی اهر، توسعه های بی رویه باغات وجود دارد، گفت: هر ساله برنامه توسعه باغات به جهاد کشاورزی اهر ابلاغ می شود و امسال قرار بود 200 هکتار بر سطح باغات اهر افزوده شود، اما با کدام منابع آبی بایستی باغات اهر را توسعه دهیم؟ ولی امور آب به لحاظ این که ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش5میلیون مترمکعبی مصرف آب در اهر/ احتمال جیره بندی وجود دارد

افزایش5میلیون مترمکعبی مصرف آب در اهر/ احتمال جیره بندی وجود دارد