مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 12:252021-12-03اقتصادي

بانک آمریکایی: نفت 150 دلار می شود


با توجه به مشکلات در چرخه تأمین نفت در بازار بین الملل قیمت نفت خیلی بیشتر از میزان کنونی بالا خواهد رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، به نقل از CNBC، بانک جتریز آمریکا هشدار داد: قیمت نفت در بازار جهانی به احتمال زیاد خیلی بیشتر از رقم کنونی رشد خواهد کرد و به 150 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

کریستفر وود کارشناس ارشد بانک جتریز طی مصاحبه ای گفت: زمانی که شاهد بازگشایی کامل فعالیت های اقتصادی در جهان باشیم قیمت نفت به شدت افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در حالی که هنوز مرزهای به نام امیکرون نمی توان جلوی افزایش قیمت را برای مدت طولانی بگیرد و زمانی که محدودیت های کرونایی لغو شود و تقاضا دوباره افزایش یابد به شکلی اجتناب ناپذیر قیمت نفت به رقم های بالای  چند سال گذشته خواهد رسید.

وی می گوید: از نظر من الان موضوع قیمت نفت نیست، بلکه شیوع کرونا است قیمت نفت به خاطر آنکه کسی در این صنعت سرمایه گذاری نکرده و جهان هنوز به سوخت های فسیلی وابسته است زمانی که محدودیت های کرونایی برداشته شود، بالا خواهد رفت.

به اعقتاد وود حملات سیاسی به سوخت های فسیلی و افزایش تعداد کشورهایی که می خواهند به سمت انرژی های پاک بروند، باعث شده تا سرمایه گذاران از رفتن به صنعت نفت خودداری کنند و این در حالی است که طی سال گذشته 84درصد انرژی جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک آمریکایی: نفت 150 دلار می شود

بانک آمریکایی: نفت 150 دلار می شود