مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 12:202021-12-03اقتصادي

برای رهایی از خام فروشی نفت چه میزان سرمایه گذاری نیاز است؟


برای مصرف 2 میلیون بشکه نفت در روز در صنعت پتروپالایشگاه نیاز به سرمایه گذاری بیش از 25 میلیارد دلاری است و این حجم سرمایه گذاری با میزان پول ورودی صنعت در سال های اخیر تناسب ندارد و انجام طرح ها نیازمند سرمایه گذاری خارجی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به تحریم های ظالمانه علیه کشور به ویژه تحریم صادرات نفت و میعانات گازی، می توان بخشی از ظرفیت صادراتی نفت خام را جهت توسعه صنعت پتروپالایشگاهی و پالایشگاهی صرف کرد.

طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس با عنوان بررسی رویکردهای مختلف به توسعه صنعت پتروپالایشگاهی در کشور ، در حالت کلی 3 رویکرد اصلی برای توسعه صنعت پتروپالایشگاهی و پالایشگاهی در کشور مطرح است: احداث واحدهای جدید پالایشگاهی با رویکرد تولید و صادرات سوخت احداث واحدهای جدید پتروپالایشگاهی با رویکرد تولید و صادرات سوخت و محصولات پتروشیمی ارتقا و افزایش پیچیدگی پالایشگاه های موجود کشور برای تولید مواد با ارزش افزوده بیشتر *احداث پالایشگاه سیراف با رویکرد تولید سوخت چقدر آب می خورد؟ با توجه به گسترش خودروهای با سوخت جایگزین جدید و خودروهای برقی تا افق 2045 میلادی در دنیا، حجم بازارهای صادراتی بنزین و گازوییل رشد قابل توجهی نخواهد داشت و مسئله بازار محصولات سوختی یکی از مهم ترین چالش ها در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای رهایی از خام فروشی نفت چه میزان سرمایه گذاری نیاز است؟

برای رهایی از خام فروشی نفت چه میزان سرمایه گذاری نیاز است؟